WIE ZIJN WIJ
KLINKENDE KERKMUZIEK
ORGANISATIE

Ontmoeten

Tijdens de coronapandemie volgen we de vieringen thuis via internet of DRTV. Om toch een vorm van onderling contact te kunnen houden, bestaat de mogelijkheid om na de viering elkaar online te ontmoeten. Klik daarvoor na de viering op het blokje “ONTMOETEN”. Hieronder staan de stappen beschreven die u moet volgen om contact te maken. We hopen u na de viering te zien!

TIP: Onderstaande stap 1 kunt u nu al uitvoeren, dan kunt u na de viering snel aan de digitale koffie of thee!

U heeft vast al wel eens gehoord van Teams, Zoom, Google Meet, Jitsi, enzovoort. We hebben voor Toucan gekozen om de volgende redenen:

• Spontane interactie tussen deelnemers;
  • Verdeling in kleine groepjes en wisselen tussen gesprekspartners;
  • Eenvoudig gebruik;
  • Werkt op vrijwel alle apparaten.

Mocht u geen toegang kunnen krijgen of vragen hebben, laat dit dan even weten via de contactpagina.

Hoe werkt het?

Onderstaand vindt u de stappen die u moet doorlopen om deel te kunnen nemen. De voorbeelden zijn gebaseerd op een situatie met een laptop en Chrome als browser. Afhankelijk van uw eigen situatie of apparaat kunnen de voorbeelden of teksten er op detail anders uitzien. Het gebruik van een laptop of desktop met camera en microfoon wordt aangeraden, maar andere apparaten zoals een mobiel of tablet zijn ook mogelijk.

Stap 1: Inloggen

TIP: Doe dit al ruim voor aanvang, u heeft dan alle tijd om uw gegevens erbij te zoeken en in te loggen.

Stap 2: Aanmelden bij het “event”

Nadat u ingelogd bent, ziet u het “event” waaraan u kunt deelnemen. Klik hier vanaf 15 minuten voor aanvang op “Join event”.

Stap 3: Toestemming camera en microfoon

Om ervoor te zorgen dat anderen u kunnen zien en horen moet u uw camera en microfoon toegang geven tot de website. Klik daarvoor op “Toestaan” in de melding op uw beeldscherm (zie voorbeelden hiernaast/hieronder).

Stap 4: Controle of de camera en microfoon werken

Als u bij stap 3 toestemming heeft gegeven, ziet u uzelf (op de plaats van het zonnetje) en geeft het systeem aan dat uw camera werkt (“You look great”). Ook geeft het systeem aan dat uw microfoon goed werkt (“Perfect! You sound great as well”).

TIP: Als het niet goed werkt, kunt u op de knop DEVICES klikken om de instelling van uw camera en microfoon aan te passen.

Stap 5: Begin met ontmoeten

Klik op “Join event”. U ziet uzelf in een soort bubbel en u ziet een aantal paarse cirkels. Als er anderen aanwezig zijn, ziet u ook andere bubbels. U kunt contact maken met andere mensen door in de bubbel op “Join” te klikken. Hieronder vindt u een paar filmpjes met een korte uitleg:

Video’s van Toucan vindt u hier.

Tips voor goed ontmoeten

Online ontmoeten met meerdere mensen tegelijk kan een hele uitdaging zijn. Hieronder volgen een paar tips die u kunnen helpen om de beleving te verbeteren:

1. Zorg voor een goede wifi-/netwerkverbinding. Met een slechte (en daardoor langzame) verbinding, zal het beeld het of geluid haperen. Dat geldt alleen voor degene met die slechtere verbinding.
  2. Gebruik in een lawaaierige omgeving een koptelefoon of oortjes voor de mobiele telefoon. Met oortjes voor de mobiele telefoon heeft u een microfoon dichtbij die minder geluid uit de omgeving meeneemt.
  3. Als er bij u teveel omgevingsgeluid is, zet dan de microfoon uit en alleen aan wanneer u spreekt.
  4. Zorg voor een goede verlichting: er moet licht op uw gezicht vallen, zodat mensen u goed kunnen zien. Goede verlichting is best een stevige lamp, of dichtbij een raam (overdag).
  5. Spreek niet allemaal tegelijk.