WIE ZIJN WIJ
KLINKENDE KERKMUZIEK
ORGANISATIE

Lebuinuscafé: Over herstel

Het Lebuinuscafé is al jaren dé plek voor het goede gesprek over zingeving en samenleving in het hart van Deventer. In de Lebuinuskerk zelf en horeca daaromheen staat telkens een avond lang in het teken van één gast, die aan de tand wordt gevoeld over zijn of haar leven, werk en standpunten. Na het gesprek is er gelegenheid het gesprek met elkaar voort te zetten.

In een tijd vol maatschappelijke crises besteedt het Lebuinuscafé dit jaar aandacht aan het thema ‘herstel’. Later in het seizoen komt bijvoorbeeld herstelrecht aan bod. Zijn celstraffen wel de juiste oplossing voor het probleem criminaliteit?

De avond van 20 november staat in het teken van herstel in relaties. De Deventer therapeut Pieter van den Breevoort is die avond te gast. Behalve als coach en therapeut timmerde hij ook de weg als cabaretier. Hoe zorg je ervoor dat je na een relatiecrisis weer wat te lachen valt?

De gasten voor de overige data (22 januari, 18 maart, 13 mei) worden in het najaar aangekondigd.

Het Lebuinuscafé duurt van 20:00 tot 21:30, met een nazit tot zolang als het gesprek duurt. Om toegankelijk voor alle Deventenaren te zijn is de entree gratis, maar wordt er wel om een vrije gift gevraagd.

Volgende Lebuinuscafé