WIE ZIJN WIJ
ORGANISATIE

VOUCHERS

Welkom in de Lebuinuskerk

...een rondleiding en een torenbeklimming

De Lebuinuskerk, stadsmarkering van Deventer. Maar heb je de kerk wel eens goed bekeken van binnen? Laat je rondleiden en vertellen over dit eeuwenoude gebouw met haar historie en geheimen. En heb je daarna nog zin in een uitdaging? Beklim dan de 220 treden van de toren van de Lebuinuskerk! Vanaf 46 meter hoogte wordt je beloond met een prachtig uitzicht over Deventer en de omgeving.

Deze voucher kan worden ingewisseld op basis van reservering vooraf in overleg met de koster. En is geldig voor een groepje van minimaal 4 en maximaal 10 personen. Als je je belangstelling laat weten, wordt er contact met je opgenomen.

Mensen van de kerk

...een goed gesprek over geloof en zingeving

Wees welkom om kennis te maken met een van onze predikanten. Zij houden zich bezig met vragen van hoop, geloof en leven. Ze spreken de taal van de christelijke traditie maar staan ook midden in deze tijd. Nieuwsgierig naar die taal? Loop je zelf met een vraag in je leven, of wil je je verhaal eens kwijt?

Meld je aan voor een gesprek met ds. Wim de Jong of ds. Saar Hoogendijk.

..

Gedenken en vieren

...bijwonen van een dienst eeuwigheidszondag, hoogtijviering of lichtjeszaterdag

In onze traditie vieren we elke week dat er in deze wereld veel ingewikkeld is, maar ook een perspectief is van hoop, geloof en liefde. In het bijzonder doen we dat op hoogtijdagen. Zo zijn er Kerst, het feest van de geboorte van Christus, maar ook Pasen, Hemelvaart en Pinksteren.

Ook is er lichtjeszaterdag, de zaterdag dat de kerk open is om een lichtje te ontsteken voor een geliefde. Of eeuwigheidszondag, waar alle namen van overleden gemeenteleden worden genoemd en ruimte is voor het gedenken van een eigen dierbare overledene. Wil je een van deze diensten bijwonen? Laat het weten!

Muziek

...een repetitie van de Lebuinuscantorij of een concert van de Stichting Lebuinusconcerten

In onze kerk is muziek heel belangrijk. Op zondag in de eredienst, maar ook op andere dagen. Ben je daar graag eens bij? Dan is er een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor een concert op 29 oktober aanstaande. En je kunt je ook opgeven om eens naar onze Lebuinuscantorij te komen luisteren.

Op zoek naar muzikale inspiratie? Geef het hier aan!

..