Trinitatis – ds. Wim de Jong

4 juni 2023 - 10:00

Trinitatis (Drie-eenheid)

U bent van harte welkom bij deze viering in de Lebuinuskerk. De dienst is ook online mee te vieren via deze website.

Het is zondag Trinitatis: het feest van de heilige Drie-eenheid. We staan deze eerste zondag na Pinksteren stil bij God in drie personen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

De theoloog Richard Rohr spreekt van de Goddelijke Dans. En daarmee wil hij zeggen dat de Drie-eenheid geen star theologisch begrip is, maar een dynamische beweging, waarbij wij worden uitgenodigd om mee te doen. Sterker nog: zonder ons wordt het geen dans. Een dans ook die in elke tijd en situatie weer anders is. In de dans ontmoeten God en mens elkaar en dat samenspel vinden we ook terug in de lezingen van deze zondag: Exodus 34: 4 – 9 en Matteüs 28: 16 – 20.

De Oekraïense violiste Ana Ihnatenko verzorgt samen met cantor-organiste Kirstin Gramlich voor een muzikale bijdrage aan de dienst.

Voorganger is ds. Wim de Jong.

Na afloop van de dienst wordt in de kerk koffie en thee geschonken. U bent ook daarbij van harte uitgenodigd.