Lebuinuslezing door Lammert Kamphuis

26 november 2024 - 20:00

Dit jaar vindt de Lebuinuslezing plaats op 26 november om 20 uur.
Spreker is filosoof en schrijver Lammert Kamphuis.

Een heerlijke spreker met een verrassende kijk op ons leven nu!
Met voorbeelden die we zelf al snel herkennen. Hij schreef o.a. Verslaafd aan ons eigen gelijk en Filosofie voor een weergaloos leven.
“Een samenleving kan niet zonder lenigheid. Daar kun je je in trainen. Als je je leert inleven in het standpunt van een ander maakt dat het samen leven soepeler. Met als uitgangspunt dat de ander óók een integer mens is, dat je zelf niet alles weet, dat je excuses durft aan te bieden als je fout zit, dat je anderen in een debat niet de grond in boort maar prijst, dat je van inzicht kunt veranderen. Ik denk dat we er een betere maatschappij van krijgen.”
(Citaat: Lodewijk Dros, 25-8-23 ‘Als je lenig in denken blijft, maakt dat het samen leven soepeler’, Trouw)

Voor de jaarlijkse Lebuinuslezing nodigen we steeds een bijzondere spreker over een maatschappelijk en actueel onderwerp.