Lebuinuscafé over biologische landbouw en duurzaamheid

25 november 2022 - 20:00

Lebuinuscafé Over Hoop, 25 november met biologische boeren Heleen Hennink en Jopie Duijnhouwer.

Het Lebuinuscafé vindt vrijdagavond 25 november om 20:00 uur plaats in Het Huis van Deventer (de voormalige Latijnse School) aan het Grote Kerkhof 5. Zo leggen we lijntjes met de verschillende cafés, hotels en restaurants rond het Grote Kerkhof en maken we kennis met de buren van de Lebuinuskerk.

We ontvangen Jopie en Heleen, biologische boeren die sinds 1998 de biologische tuinderij Haverkamp op de Bannink bij Colmschate runnen.
Met hen gaan we in gesprek over allerlei zaken rond duurzaamheid, landbouw, klimaatveranderingen en energie. Zij kunnen uit hun dagelijkse ervaringen vertellen en vanuit hun jarenlange persoonlijke betrokkenheid gaat hun blik verder dan de biologische tuinbouw alleen.

Het belooft een boeiende avond te worden, over zaken die ons allemaal bezig houden. Na het interview is er ruimte voor persoonlijke vragen en kan het gesprek op informele manier worden voortgezet.

Consumpties tijdens de avond zijn voor eigen rekening. Voor het programma wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.