Jeugd Orkest wintertournee

8 januari 2023 - 16.00

De wintertournee van het Jeugdorkest Nederland (JON) is de eerste tournee die het orkest maakt in de nieuwe samenstelling na de zomer, vaak met een finalist van het Prinses Christina Concours als solist. Deze winter heeft het orkest de eer om met maar liefst twee solisten te toeren. Violiste Iris van Nuland won de prijs al in 2020, maar de concerten met het JON konden vanwege de coronamaatregelen niet doorgaan. In het voorjaar van 2021 won altvioliste Francisca Galante de JON-prijs en ook zij zag haar kans om met het JON op te treden vanwege de maatregelen niet doorgaan. Aankomende winter voert het orkest o.l.v. vaste dirigent Jurjen Hempel dan eindelijk dit langverwachte en zeer bijzondere Dubbelconcert voor viool en altviool van Benjamin Britten uit met beide solisten. Daarnaast staan nog twee grootste en meeslepende werken op het programma, namelijk de Finlandia van Jean Sibelius en de Negende Symfonie van Antonín Dvořák.

Dit concert vindt plaats op 8 januari 2023  16.00 uur in de Lebuinuskerk Deventer .  voor meer info en kaarten  www.jeugdorkest.nl

Jeugdorkest Nederland
Dirigent: Jurjen Hempel