Invocabit – ds. Wim de Jong

26 februari 2023 - 10:00

Invocabit

Zondag 26 februari is de eerste zondag van de 40-dagentijd. Een tijd van bezinning, inkeer, soberheid, maar ook solidariteit, die richting krijgt door het volgen van de weg van Jezus door lijden en sterven heen.

Groen ontluikt de aarde’ is dit jaar het thema waarin we nadrukkelijk een verbinding leggen met het lijden van de aarde met al zijn leven, planten, bomen, dieren en mensen. Maar ook een thema die vooruit durft te kijken naar Pasen waar het leven op zal staan.

In de projectverbeelding wordt dit zichtbaar door delen van de wereldbol, waar we met de kinderen een reis langs maken. Deze zondag zijn we in de woestijn, gerelateerd aan de lezing over de verzoeking in de woestijn (Matheüs 4) maar zeker ook met de lezing over de schepping van de mens en de aanleg van een hof (Genesis 2 en 3).

Voorganger: ds. Wim de Jong.