Gregorian Grace

23 mei 2022 - 20:00

Gregorian Grace

Overweldigende gezangen – Als van een andere wereld

Met veel gratie, bijna eerbiedig, celebreert het negenkoppig meesterlijke ensemble bestaande uit gerenommeerde zangers en artiesten met jarenlange concertervaring en gekleed in eenvoudige monnikengewaden een gregoriaans meesterwerk. De bezoekers worden gegrepen door prachtige stemmen en klanken die hun weerga niet kennen.

Soms mysterieus, soms bijna overweldigend, weerklinken de traditionele eenstemmige kerkgezangen, die uit de oudheid zijn overgeleverd, in de Latijnse taal. Ave Maris Stella, Dies Irea, Veni Sancte Spiritus of Miriam Virginem zijn slechts enkele van de traditionele gezangen. Deze worden gevolgd door gregoriaans geïnterpreteerde wereldhits van onze tijd zoals Hallelujah van Leonard Cohen, Knocking on Heavens door van Bob Dylan, Sound of Silence van Simon & Garfunkel en Tears in Heaven van Eric Clapton.

Het gevarieerde repertoire van Gregorian Grace brengt het publiek in een ongekende en meeslepende sfeer. Volledig instrumentaal gepresenteerde stukken  ronden het programma op indrukwekkende wijze af. De sacrale sfeer van de Lebuinuskerk die 23 mei als locatie dient voor de Europese tour van 2022 biedt een passend en indrukwekkend decor.

Gregorian Grace biedt met Arte Chorale een uniek en zeer emotionele koorervaring, een tijdreis van gregoriaans gezang van de oudheid tot het heden.

Laat u een avond lang betoveren.

Tickets voor deze avond zijn te bestellen via www.gregorian-grace.nl en op www.ticketmaster.nl