Film: “Where are you, Adam?

20 januari 2024 - 16:15

Een benefiet filmvertoning in Het Penninckshuis, Brink 89, Deventer.

Een film die je niet onverschillig laat.

Uitzonderlijke Oekraïense documentaire over het tijdloze leven van een groep Griekse monniken, met veel liefde gemaakt, u aangeboden door de Deventer Stadshartkerken.
Nederlandse trailer: https://www.youtube.com/watch?v=h7o-P0VHO9w

Een prachtige documentaire die verschillende prijzen heeft gewonnen en al in verschillende filmhuizen in Nederland te zien was. Een film van de Oekraïense filmmaker Oleksandr Plyska en regisseur Aleksandr Zaporoshchenko.

Deze documentaire geeft een inkijkje in het leven van monniken op het Griekse schiereiland Athos met schitterende natuur. De tijd wordt daar niet door de klok beheerst en de mensen gaan helemaal op in hun werk en gebed en doorstaan beproevingen en diverse moeilijkheden en pijn.  De beelden in de film raken je in je ziel door de inzet van deze monniken.

De opbrengst van deze filmvertoning komt geheel ten goede aan Oekraïense vluchtelingen. We vragen een vrijwillige bijdrage naar draagkracht, richtprijs €10 p.p.