Deventer op Stelten: Free to be free – Sites of Memory

8 juli t/m 9 juli 2023 - 16:15

Hoe vrij ben je om vrij te zijn? Het antwoord op die vraag is niet voor iedereen hetzelfde. Free to be Free is de nieuwste locatievoorstelling van Sites of Memory over vrijheid en verzet. Van de Lebuinuskerk tot naast de IJssel, deze voorstelling neemt het publiek mee langs verhalen en plekken die verbonden zijn aan de koloniale geschiedenis van Deventer.

We kunnen veel leren van de vrijheidsstrijders uit het verleden en zeker ook van de mensen die zich vandaag de dag hard maken voor vrijheid. Hoe werd vrijheid toen en nu bevochten? Welke vormen van opstand en verzet zijn bekend? Aan de hand van dans, theater, poëzie en muziek komen verhalen tot leven. Verhalen over vrijheid en verzet in het verleden, het heden en de toekomst. Deze voorstelling is speciaal voor Deventer op Stelten gemaakt.

De voorstelling wordt zowel op zaterdag als zondag uitgevoerd in de Lebuinuskerk.

Tijden voorstelling:

Zaterdag 8 juli:

• 16:15 – 17:15 uur
  • 20:00 – 21:00 uur

Zondag 9 juli:

• 13:00 – 13:30 uur
  • 16:15 – 16:45 uur

(Bron tekst en foto: www.deventeropstelten.nl)