Zomerconcert kinderkoor De Torenvalkjes

18 juni 2023 - 14:00

Zondag 18 juni geeft het kinderkoor De Torenvalkjes van de Lebuinuskerk een zomerconcert in de kerk. Het klassieke kinderkoor begon 6 jaar geleden en is inmiddels uitgegroeid tot een koor van 20 kinderen tussen 6 en 13 jaar oud. Aan het concert werkt ook kinderkoor Capella Enschede Junior mee.

De koren voeren onder meer de mini-opera ‘De Theorie van de Tijd’ uit. Deze mini-opera gaat over het gesprek dat kinderen en hun grootmoeder hebben over de tijd. Waarom gaat tijd soms sneller, dan weer langzamer voorbij? Waarom kan tijd niet stil gezet worden? Wie heeft de tijd eigenlijk bedacht?

De Torenvalkjes ontdekten het muziekstuk op Kinderkoorfestival OperaBallet Amsterdam in de Amsterdamse Stopera, waar De Torenvalkjes eerder dit jaar aan deelnamen.

“Het uitstapje naar het festival in Amsterdam was van groot belang voor De Torenvalkjes”, vertelt koorleider Kirstin Gramlich. “Ze zagen dat ze lang niet de enigen zijn die houden van zingen en serieus met hun hobby bezig zijn. En ze hielden zich goed staande tussen een aantal van de bekendste kinderkoren van Nederland.”

De eeuwenoude, indrukwekkende entourage van de Lebuinuskerk zorgt samen met de beide kinderkoren voor een hemels en zomers concert. Pianist Wim Diepenhorst, dirigenten Kirstin Gramlich en Jeanet Bosch en sopraan Jennifer van der Hart zullen de kinderen begeleiden. Naast de mini-opera staan klassieke werken voor kinderkoor van Bob Chilcott, Benjamin Britten, Malcolm Archer en anderen op het programma.

Het concert begint om 14:00 uur en zal drie kwartier duren. Het is de moeite waard voor muziekliefhebbers van alle generaties. De toegang is gratis, maar een vrije gift wordt gewaardeerd om de beide koren te ondersteunen.