Canto Ostinato Immersive – Wishful Singing & Aart Bergwerff

25 juni 2022 - 20:00

De publiekslieveling van Simeon ten Holt voor orgel en vrouwenstemmen in een ruimtelijke setting

Canto Ostinato van Simeon ten Holt – vaak liefkozend ‘de Canto’ genoemd – is bij uitstek een meditatief stuk. Elke uitvoering is uniek. Het aantal herhalingen, de dynamiek en de speelmanier laat de componist aan de uitvoerders.

Canto Ostinato staat al jaren in de top 10 van de jaarlijks klassieke Top 400 van Radio 4. Simeon ten Holt schreef het stuk oorspronkelijk voor piano. Aart Bergwerff maakte een arrangement speciaal voor orgel en de vrouwenstemmen van Wishful Singing. Wishful Singing en Aart Bergwerff brachten deze versie van de Canto Ostinato samen uit op cd.

De zangeressen bevinden zich tijdens de uitvoering tussen het publiek. Bezoekers kiezen zelf een stoel of matje in de ruimte en kunnen tijdens het concert een slaapmasker dragen om zo dit ruimtelijke effect nog sterker waar te nemen.

Het concert in de Lebuinuskerk begint 25 juni om 20:00 uur. De deuren zijn geopend vanaf 19:15 uur.

Neem hier alvast een voorproefje!

Kijk voor meer informatie en het bestellen van kaarten op de website https://www.wishfulsinging.nl/