Hanze koorconcert Audite Nova

7 mei 2023 - 15:30

Dit jaar staat in het teken van 800 jaar Hanzeverbond. De Stichting Lebuinusconcerten heeft een concertserie samengesteld langs de handelsroutes van de Hanze. De serie wordt geopend met een concert door Audite Nova onder leiding van Hebe de Champeaux. Ook werken de kinderkoren ‘De Torenvalkjes’ uit de Lebuinuskerk en ‘ZingZang’ uit Amsterdam mee aan dit concert.

In dit programma combineert kamerkoor Audite Nova programma’s van de concertreeks ‘Tijdens de Stilte’ uit 2022 en het nieuwe programma ‘Licht’ gepland in 2023. Veel stukken komen uit de Baltische staten en aangrenzende landen. Het programma heeft een duidelijk Baltisch kern van stukken die geschreven zijn in de afgelopen 50 jaar en die direct te maken hebben met de huidige wereldsituatie.

Elementen uit het voorlopige programma:

• Sven David Sandströmm – To see a world
  • Eric Whitacre – Lux Aurumque
  • Knut Nystedt – Stabat Mater
  • Veljo Tormis – Raua Needmine

De toegangsprijs bedraagt € 20,-. Kaarten zijn te koop bij de ingang van de kerk.

Organisator: Stichting Lebuinusconcerten