6e zondag na Pinksteren; Samen Jong-viering – ds. Saar Hoogendijk

9 juli 2023 - 10:00

6e zondag na Pinksteren; Samen Jong-viering

Welkom in de Samen Jong-viering

Samen Jong zoekt de verbinding tussen verschillende leeftijden, waarbij jongeren de ruimte krijgen om het voortouw te nemen. Het is een speerpunt in het beleid van onze gemeente en het is precies wat er in de viering van zondag 9 juli gebeurt!

Thema: God als vriend, dichtbij

De tieners van Kolder op Zolder komen deze zondag naar beneden en nemen ons mee in een viering zoals zij die anders met elkaar doen. Met natuurlijk ook de nodige elementen die iedereen vertrouwd zijn.

Het thema is gekozen rond alle veranderingen: kinderen die naar een nieuwe klas gaan of tieners die de overstap maken naar de middelbare school, of naar de 16+ groep. In ieder leven vinden de nodige veranderingen plaats. Kun je dan vertrouwen dat God met je meegaat?

Een onderdeel van de viering is de overstap van de kindernevendienst naar de Kolder op Zolder-groep (en de middelbare school). Maar liefst negen tieners maken die stap en ontvangen daarbij een zegenwens van ouder(s) en zelfs een opa is erbij.

Ontmoeting is belangrijk voor de tieners, dus dat zit volop in de viering. We hopen dat veel mensen de kans aangrijpen om mee te vieren. Met koffie, thee en limo vanaf 9.30 uur. Vanuit de ontmoeting gaan we vieren. Eigenlijk is het dan al begonnen natuurlijk.