4e zondag na Pinksteren – ds. Saar Hoogendijk, m.m.v de Liedboekcantorij

25 juni 2023 - 10:00

4e zondag na Pinksteren

Voorganger: ds. Saar Hoogendijk, m.m.v. de Liedboekcantorij.

U bent van harte welkom bij deze viering in de Lebuinuskerk waaraan de Liedboekcantorij haar medewerking verleent. De dienst is ook online mee te vieren via deze website.

Lezingen: Jeremia 20: 7-13 en Matteüs 10: 16-33

Een hoogleraar spiritualiteit zei eens tegen een groep predikanten: ‘Zolang je het nog leuk vindt, is het geen roeping’. Feit is dat het meer op roeping aankomt als de werkelijkheid weerbarstig is, als de dingen niet vanzelf gaan. Jeremia had het niet makkelijk met zijn roeping als profeet. En de leerlingen van Jezus die uitgezonden worden, krijgen te horen dat niet iedereen op het goede nieuws zit te wachten, om het zachtjes uit te drukken. Dan toch, juist dan: houd moed, heb lief.

Tijdens deze viering zal de herbevestiging plaatsvinden van Wouter Hijweege als diaken en van Gerrit Stam als ouderling-kerkrentmeester. We nemen tevens afscheid van ouderling-kerkrentmeester Kleis Oenema, zijn ambtstermijn loopt na al die jaren van inzet nu echt af.

Na afloop van de dienst wordt in de kerk koffie en thee geschonken. U bent ook daarbij van harte uitgenodigd.

Vacatures in het kerkenwerk
Aansluitend aan de dienst is er ook een vacaturemarkt waar u kunt speeddaten met mensen die kerkenwerk doen en waarin aandacht is voor openstaande vacatures: wat is er nodig en wat heeft u misschien te bieden? Er is veel werk in de wijngaard, om met elkaar de inspirerende gemeente die we zijn te kunnen blijven. Nu er de nodige lege plekken zijn doen we een dringend beroep op u als gemeente om in beweging te komen en te kijken hoe u iets kunt bijdragen. De Geest van Pinksteren mag nog stevig waaien.