1e zondag na Pinksteren – ds. Saar Hoogendijk

26 mei 2024 - 10:00

Voorganger: ds. Saar Hoogendijk.

De Samen Jong-viering die op het programma stond is uitgesteld. Zondag is het Trinitatis, de zondag van de Drie-eenheid. Je kunt het zien als een uitroepteken nadat de grote feesten zijn geweest. De volheid en dynamiek van God als Vader, Zoon en Geest wordt gevierd. Niet als een statisch gegeven, maar als een beweging van scheppen, dienen en doorgeven waarin wij worden uitgenodigd. In de lezingen komt ook een dynamiek op gang, bij Nicodemus in gesprek met Jezus en bij de eerste gemeente. Als je geloof aanvaardt biedt dat veel. En het vraagt ook wat, zo lezen we in Handelingen. Het is passend om op deze zondag de Apostolische Geloofsbelijdenis te zingen. Voorganger is ds. Saar Hoogendijk en het orgel wordt bespeeld door Jan Kleinbussink. Er is kindernevendienst en oppas voor de allerkleinsten.