kerkbalans2021 (2)
VOOR DE KERK VAN MORGEN
ER WORDT GEKERKT IN DE LEBUINUSKERK

Hanzestad Deventer - De stad rond de Lebuinuskerk

Het eeuwenoude centrum van Hanzestad Deventer – ontstaan rond de Lebuinus, die dus midden in dat centrum staat – ligt aan de mooiste rivier van ons land: de IJssel.

Deventer gooit al jaren hoge ogen bij de immer groeiende stroom bezoekers. Diverse stadsevenementen zijn landelijk bekend: het Dickensfestijn, de Boekenmarkt en Deventer op Stelten.

Het levendige stadshart is een aaneenschakeling van authentieke winkeltjes, historische stadsgezichten en fijne restaurants. Door en om de stad lopen talloze wandel- en fietsroutes die de stad en het landschap er omheen op zijn mooist aan u tonen.

Deventer is vanuit het hele land goed bereikbaar, zowel per auto als per trein. De hele binnenstad is te belopen vanaf het station. Nabij de Lebuinus zijn goede parkeermogelijkheden, zowel vlak naast de kerk als aan de overzijde van de IJssel – het pontje is in dat geval de snelle verbinding.

Steeds meer beursorganisatoren zien de meerwaarde die Deventer en de Lebuinus bieden aan hun evenement: Deventer is gewoon een fijne dag- of weekendtrip. Het aantal overnachtingslocaties in en om de stad is de afgelopen jaren sterk gegroeid, en het aanbod is zo veelzijdig als de stad zelf.

Meer informatie over de stad vindt u bijvoorbeeld op deventer.info en sallandnatuurlijkgastvrij.nl.

Tot ziens in Deventer, in de Lebuinus!

38983847094_b9090cd70f_o
Uitstekende gastvrijheid