Lang leve het vernieuwde Grote Kerkhof met Jan van Minnebruggen

29 mei 2022 - 16:00

In het kader van de feestelijkheden rondom de opening van het vernieuwde Grote Kerkhof vindt zondagmiddag 29 mei om 16:00 uur in de Lebuinuskerk een bijzondere aflevering van het Lebuinuscafé plaats. Als speciale gast zal Jan van Minnebruggen, de architect van het vernieuwde Grote Kerkhof, aanwezig zijn.

Met hem gaan we in gesprek over zijn visie op het vormgeven van pleinen en over wat een plein tot een geslaagd plein maakt. Natuurlijk zal het daarbij tevens gaan over het project waarvoor hij verantwoordelijk was: het ontwerpen van het nieuwe Grote Kerkhof, een plein dat grandeur en gemoedelijkheid uitstraalt.

De kerk is open vanaf 15:30 uur en het interview is ook te volgen via de website van deze kerk.