Helaas worden we opnieuw gedwongen om rekening te houden met de stijgingen van de besmettingsgraad door het Corona-virus. Als Kerkenraad is het volgende besluit Genomen, waarbij we hopen op uw/jullie begrip.

Bij alle besluiten blijft de toepassing van de voorgeschreven basisregels van kracht: handen wassen, advies om een afstand van 1,5 mtr. aan te houden, bij klachten testen en thuisblijven. We blijven een appel doen op ieders gedragsverantwoordelijkheid.

Bijgestelde regelgeving voor de Erediensten m.i.v. 14 november a.s.:

– mondkapje verplicht bij verplaatsen (bij binnenkomst en verlaten kerk)

– zitplaatsen weer op 1,5 meter afstand van elkaar

– zingen gaat terug naar beperkte gemeentezang met ondersteuning van een voorzanger

– geen koffiedrinken meer na de dienst

We maken voor de Eeuwigheidszondag op 21 november een uitzondering voor de uitgenodigde familieleden van de overledenen uit onze gemeente, om na afloop van de dienst koffie te halen en dit in de kerk zittend te drinken.

Cantorijen:

– voor repetities en optredens OR-code scannen of negatief testbewijs tonen

Vergaderingen:

– in basis weer digitaal vergaderen en afhankelijk van de groep of agenda alleen als het echt nodig of wenselijk is fysiek op 1,5 meter. De QR-code blijft afhankelijk van de locatie (van Vlotenhof is een horecagelegenheid)

Bijeenkomsten:

– lezingen in de Lebuinuskerk mogen plaatsvinden op fysieke afstand van 1,5 m.

– ouderen pastoraat als verjaarmiddag of overzomeren/overwinteren in de van Vlotenhof (is een horecagelegenheid) kan doorgaan op fysieke afstand van 1,5 meter en met gebruik van de QR-code en een identificatieplicht.

KR besluit 4 november 2021

Tiemen van der Kolk, voorzitter