Op vrijdag 5 augustus van 20.00 – 21.00 uur organiseert de Taakgroep Kerk in de Stad een introductie in de poëtische kracht van de Psalmen d.m.v. taal en muziek.
Psalmen gaan over prijzen en danken, lijden, verdrukking en bevrijding, Over eenzaamheid, ziekte, hoop en troost.

Het hele menszijn zoekt een weg naar God. Nu eens in het gekend zijn (Psalm 139), dan weer over het grote geheel van hemel en aarde (Psalm 24) of een schreeuw uit nood (Psalm 130). Dat maakt dat Psalmen ook nu nog zeer actueel zijn. Veel mensen hebben deze psalmen ‘hertaald’, of op muziek gezet. Aan de hand van drie Psalmen verkennen wij een breed palet.

Dit programma is ontwikkeld in het kader van de boekenmarkt en het, tijdens de week voorafgaande aan de boekenmarkt, te houden ‘Woord Waarde Festival’. Het vindt in de kerk plaats.