In de viering, voor het hoogkoor, staat een grote tafel opgesteld in kruisvorm. Een tafel nodigt uit om elkaar te ontmoeten, om te vieren, en ons samen te verdiepen op weg naar Pasen. We volgen de weg van Jezus, die in de wereld gekomen is als licht in de duisternis, een God die onze broeder is. Het confronteert hem (en ons) ook met die duisternis. Hij baant er een weg doorheen, tot in de dood, tot op Pasen.

Waar Jezus voor staat komt kernachtig naar voren in het Onze Vader; hij leert het ons bidden. Iedere zondag doet een bede uit het Onze Vader mee, gekoppeld aan het evangelie. Er komt veel ter tafel. Wat kan er gedeeld worden aan inzichten, beelden, verhalen en hartige woorden, meelevend met de weg die Jezus ging?

DOE MEE

· Nieuw: Bordjes beschrijven

U kunt een papieren bord meenemen uit de kerk en daar in uw eigen handschrift het Onze Vader op schrijven, of een zin of woord uit het gebed. Mogelijk kleurt u het bord letterlijk of figuurlijk in, op eigen creatieve wijze. Graag weer meebrengen naar de kerk, waar we de grote tafel ermee dekken. U kunt eventueel ook bellen naar het kerkelijk bureau (tel. 645962), dan zorgen we dat u een bordje thuis krijgt om mee te kunnen doen.

Maak een foto van deze handenarbeid. Wat aan tafel thuis gebeurt willen we graag aan elkaar laten zien. Wie weet kunt u een foto maken en deze sturen naar avi@lebuinuskerk.nl.

· Neem een strook papier mee (of thuis maken) om zelf het thema van de week invulling te geven. Ook deze stroken krijgen een plek op tafel. We hangen ze op grote panelen en een deel krijgt een plek op de tafel, die zo per week meer gevuld zal raken. Deze derde zondag gaat het over ‘uw wil geschiede’.

· Iedere week is er gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan over het thema van de komende zondag. Of er nu twee mensen komen of tien, dat maakt niet uit. Voor de komende week is dat op donderdag 24 maart van 11-12 uur over ‘En vergeef ons onze schulden’, met ds. Saar Hoogendijk in de Lebuinuskerk (ingang Kleine Poot 7, glazen schuifdeuren). Aanmelden hoeft niet.