Beste gemeenteleden,

In onze vorige update over het beroepingswerk gaven wij aan ons te zullen bezighouden met het lezen van de ontvangen brieven en cv’s en met het bekijken van online beeldmateriaal om daarmee de kandidaten naast ons profiel te kunnen leggen.

Dit is ons gelukt! Wij hebben een selectie weten te maken en deze kandidaten hebben wij uitgenodigd om op 18 maart kennis te maken.

Tijdens deze gesprekken hebben wij de commissie opgesplitst in twee groepen met ieder eigen onderwerpen. De eerste groep richtte zich met name op verbinding van generaties, kerk in de stad, Lebuinuskerk als organisatie en of de kandidaat bijvoorbeeld zou willen verhuizen. De tweede groep richtte op theologische achtergrond, liturgie en muziek.

We hebben als commissie een leuke (en lange) dag gehad waarbij we allemaal met een tevreden gevoel naar huis zijn gegaan.

Vervolgens zijn we naar een aantal kerkdiensten gegaan om de kandidaten live te horen. Aansluitend is er met de kandidaten gesproken over de dienst en uiteraard over de functie van predikant in de Lebuinuskerk.

Vrijdag 22 maart is er een volgende gespreksronde en dan hopen wij als beroepingscommissie ons besluit te kunnen nemen.

We hopen u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd over de stand van zaken. U kunt voor de zomer meer nieuws van ons verwachten.

Met vriendelijke groet,

De beroepingscommissie