Wat fijn dat je een filmpje gaat maken voor de dienst! Bij deze een paar tips en dingen om aan te denken.

Opnemen

Film opnemen met een (moderne) smartphone of tablet is prima. De camera’s in deze apparaten zijn tegenwoordig meer dan goed genoeg voor de uitzending. Een echte (video)camera mag natuurlijk ook.

Denk je er wel even aan om je telefoon of tablet horizontaal te houden? De mensen thuis kunnen hun televisie niet draaien.

Vind een stabiele plek om je telefoon of tablet neer te zetten, hou hem liever niet in je hand. Hoe stabiel je ook denkt te zijn, je gaat het altijd terugzien.

Zorg dat dat wat we thuis willen zien het beeld goed vult, en probeer dingen die niet in beeld hoeven ook niet in beeld te brengen.

Zorg voor zo min mogelijk omgevingsgeluid.

Controleer, liefst op een computer met beeldscherm en een koptelefoon, of het beeld en geluid in orde zijn.

Versturen

De AVI medewerker ontvangt je filmpje het liefst in originele vorm en rechtstreeks via een dienst als WeTransfer of Google Drive.

Gebruik geen YouTube want daar kunnen we het niet in de originele kwaliteit vanaf halen!

Stuur het ruim van te voren op, in ieder geval vóór zaterdag. Dan is er nog tijd om het nog een keer te proberen als er iets mis is gegaan.

Stuur mail naar avi@lebuinuskerk.nl, dan komt het aan bij het hele AVI team en kan er geen miscommunicatie ontstaan. Zet de dienstdoende voorganger er ook maar bij.

Tot slot

Het meeste ligt voor de hand, maar controleer toch even of je overal aan hebt gedacht.

Nogmaals bedankt voor je bijdrage aan de kerkdienst! Samen maken we er wat moois van!