We wachten in stilte buiten op het Grote Kerkhof (stadhuiszijde). Kom niet te vroeg en houd zeer ruim afstand tot elkaar.

Programma – Er liggen zondagmorgen vroeg linnen rugzakjes buiten klaar voor oud en jong. Daarin zit de orde van dienst met routebeschrijving en materiaal voor onderweg. Rugzakjes die over zijn worden in de kerk bewaard voor degenen die later de tocht willen lopen. Op te halen tijdens openingstijden.

Opgave – Opgave voor de paasvroegpelgrimage, ontbijt etc. is niet nodig.

Coronaregels – Groepjes toegestaan van maximaal 2 personen, wanneer jullie geen zelfde woonadres hebben.(kinderen uitgezonderd). Houd op deze wandeling steeds zeer ruim afstand van de andere wandelaars, als individu, cq. groepje/ gezin.

Tijden

6.30 uur – Torenvalkjes en degenen die in de nacht waakten brengen de paaskaars naar buiten, met een predikant en een diaken. Buiten wordt de kaars aangestoken. Er is een lezing en de Torenvalkjes zingen een lied met een voorzanger o.l.v. Kirstin Gramlich.

6.40 uur – Wie aan de pelgrimage mee wil doen, loopt nu eerst naar de IJssel, richting zebrapad bij het pontje. Daar start de pelgrimage.

8.00 uur – Tijd waarop ieder terug moet zijn in de kerk voor o.a. een ontbijtje-to-go en paaseieren zoeken.

Je kunt de route in de vroege morgen lopen, maar ook later, op Eerste Paasdag of op een andere dag.

Lengte – De wandeling is nog geen 3 km.

Route – De route voert via de bruggen over de IJssel, over het schiereiland en weer terug en is in twee richtingen te maken.

Je kunt kiezen:

A Wilhelminabrug > linksaf, rode routebeschrijving blz. 3 e.v in het routeboekje

B Spoorbrug > rechtsaf, blauwe routebeschrijving blz. 8 e.v. in het routeboekje

Je kunt de hele route lopen, maar ook alleen een onderdeel meemaken.

Herbergen – Onder de spoorbrug: o.l.v. Daniël Koffeman, tussen het IJsselhotel en de camping bij toegang schiereiland: o.l.v. Cora Krispijn. In de muziekkapel op de Worp: Leden Lebuinuscantorij (Hier is alleen tijdens de vroege zondagmorgen een activiteit).

Stilte – Niet alleen vanwege de veiligheid, maar ook vanwege de beleving is ruime afstand gewenst! Wees daarom ook zo stil mogelijk onderweg tussen de verschillende onderdelen.

Voor wie – De route voorziet in allerlei bezinnings-en doe-momenten voor jong en oud. Niet alleen in de herbergen maar tijdens de hele tocht. Voor kinderen en jongeren is er in elk geval tijdens de paasvroegpelgrimage veel te doen onder de spoorbrug op het schiereiland in de IJssel.