Klooster Nieuw Sion, gelegen in de prachtige natuur vlakbij Deventer, lanceert vanaf 1 maart een nieuw initiatief: Jong Nieuw Sion. We bieden jongvolwassenen in de leeftijd van 20-29 jaar de mogelijkheid om minimaal een half jaar te wonen op een plek die mensen dichter bij zichzelf, bij God en bij de natuur wil brengen. Een plek waar je mensen écht kunt ontmoeten, waar je jezelf kunt zijn en ontdekken. Op 9 maart is er een online introductie, waarvoor we geïnteresseerden van harte uitnodigen.

Jong Nieuw Sion: voor wie?
Jongeren in de leeftijd van 20-29 jaar, die naast hun baan of studie zoeken naar verdieping en inspiratie of nieuwsgierig zijn hoe het ritme van de getijdengebeden en proeven van het leven in een monastieke gemeenschap hun leven kan verrijken. Jong Nieuw Sion biedt ruimte aan 6-8 bewoners, die samen een ‘mini-community’ gaan vormen, maar ook in verbinding zullen staan met de bestaande woon-, werk- en getijdengemeenschap op Nieuw Sion.

Online introductie

Voor wie nieuwsgierig is naar Jong Nieuw Sion geven we op dinsdagavond 9 maart een online introductie, vanaf 20.30 uur. Aanmelden kan via de website (zie hieronder). Wie nu al vragen heeft, of bijvoorbeeld direct een kennismakingsafspraak wil maken: voel je vrij om contact op te nemen met jong@nieuwsion.nl. Meer weten:https://www.nieuwsion.nl/jong

Hartelijke groet, Team Jong Nieuw Sion

In de Wervel van juli-augustus 2020 stond op pag. 20-21 een boeiend artikel over het klooster Nieuw Sion. Dat is te vinden op de homepage van de website lebuinuskerk.nl , blok “de Wervel, Lees ons laatste kerkblad”, waar ook voorgaande Wervels staan.