In de standaard bij de Amnesty kaars in de buurt van de keuken staat een nieuwe set Amnesty brieven. Bent u in de kerk dan kunt u een setje meenemen.

BANGLADEH – De 17-jarige Dipti Rani Das deelde op haar Facebook-pagina een foto van een vrouw met een Koran tussen haar benen. De politie pakte haar op. Ze werd onder meer beschuldigd van het beledigen van religieuze gevoelens. Ze zit al een jaar vast en kan tot zeven jaar cel krijgen.

IRAN – Twee studenten werden in april 2020 opgepakt op verdenking van het hebben van banden met een oppositie groep. Ze werden gedwongen om te bekennen. Ook werden ze vals beschuldigd voor het in bezit hebben van explosieven. Ze kunnen de doodstraf krijgen.

MEXICO – José Eduardo Ravelo werd in juli 2021 opgepakt en mishandeld door de politie. Een paar dagen later overleed hij. De autoriteiten weigeren het onderzoek volgens internationale richtlijnen te doen.

Goed nieuws: Egypte liet Patrick George Zaki voorwaardelijk vrij. Hij schreef een artikel over discriminatie van koptisch christenen. En in Libanon werden drie Syrische vluchtelingen vrijgelaten.

Bent u niet in de gelegenheid om in de kerk te zijn dan kunt u mij bellen of mailen voor brieven en eventueel enveloppen incl. postzegels. DewesvanLohuizen@hotmail.com of tel 0570-621390.