Komende zondag is er weer gelegenheid om mee te doen aan de schrijfactie van Amnesty International. Er kunnen brieven worden gestuurd voor de volgende situaties:

FILIPIJNEN – Op 6 november werd de landrechten activist Steve Abua ontvoerd. Zijn ontvoerders hebben mogelijk banden met de overheid. Activisten worden vaak beschuldigd terrorist te zijn om hen zo monddood te maken.

NIGERIA – Op 3 augustus 2019 werd oppositie activist Moyele Sowore opgepakt voor het organiseren van een vreedzaam protest. Hij wordt beschuldigd van terrorisme en verraad en kan de doodstraf krijgen.

PAKISTAN – Mensenrechten verdediger Idris Khattak wordt sinds november 2019 op een onbekende plek vastgehouden. Hij zou in het geheim voor verraad zijn veroordeeld.

Goed nieuws: In Iran is Atena Daemi vrijgelaten, zij zat gevangen voor haar vreedzame mensenrechtenwerk. In de VS is Clinton Young op borgtocht vrijgelaten. Hij werd in 2001 ter dood veroordeeld maar krijgt nu een nieuwe proces.

In het westportaal is een tafel waarop de brieven te krijgen zijn en eventueel enveloppen te koop zijn. De brieven staan de komende weken in de standaard bij de Amnestykaars in de buurt van de keuken.

Bent u niet in de gelegenheid om in de kerk te zijn dan kunt u mij bellen of mailen voor brieven en eventueel enveloppen incl postzegels. DewesvanLohuizen@hotmail.com of tel 0570-621390.