Deze zondag is er weer gelegenheid om mee te doen aan de schrijfactie van Amnesty International. Er kunnen brieven worden gestuurd voor de volgende situaties:

CHINA – De Oeigoerse kritische academicus Ilham Tohti kreeg op 23 september 2014 levenslang wegens “separatisme”. Hij kwam op voor de Oeigoeren maar wilde geen afscheiding van China. Hij wilde een dialoog.

ERITREA – Al 20 jaar zit Dawit Isaak,een journalist, gevangen. Hij is nooit ergens voor veroordeeld. Het is ook niet bekend hoe het met hem gaat.

VS – De inheemse Amerikaanse activist Leonard Peltier zit al 44 jaar gevangen na een oneerlijk proces. Hij is nu ernstig ziek.

Goed nieuws: De Saudische activist Ali al-Nimr is na 10 jaar eindelijk vrijgelaten. Amnesty voerde vele jaren actie voor hem.

Na de dienst kunt u bij de tafel in het Westportaal de brieven krijgen en eventueel enveloppen kopen. Daarna staan de brieven de komende weken in de standaard bij de Amnesty kaars in de buurt van de keuken.

Bent u niet in de gelegenheid om in de kerk te zijn dan kunt u mij bellen of mailen voor brieven en eventueel enveloppen incl postzegels. DewesvanLohuizen@hotmail.com of tel. 0570-621390.