Woensdag 17 november om 20.00 uur in de Dorpskerk Bathmen spreekt Frits de Lange over zijn boek Heilige Onrust. Aanhakend bij de toenemende belangstelling voor modern pelgrimeren, neemt hij ons mee in een zoektocht naar het hart van religie.

Pelgrimeren gaat veel verder dan het zoeken naar rust en ruimte in de natuur. Veel mensen hebben het gevoel dat er iets groters en sterkers is dan zijzelf, zonder daar woorden aan te kunnen geven. Dit boek is voor hen geschreven. Voor iedereen die het niet om het hiernamaals of Santiago de Compostela te doen is maar om de reis zelf, om de ervaring van het leven, fysiek en spiritueel. Wat zorgt ervoor dat je de ene voet voor de andere blijft zetten, dat je in beweging komt en op pad gaat?

Frits laat zich veelzijdig inspireren; door schrijvers als Sándor Marai en Leonard Cohen, filosofen als Nietzsche en Derrida en theologen als Augustinus en Bonhoeffer. Daarnaast vertellen twee moderne pelgrims kort over hun eigen reizen. Het belooft een buitengewoon boeiende avond te worden! De inloop met koffie en thee start vanaf 19.30 uur. Wees welkom en laat je verrassen!