Oude teksten lezen is misschien niet echt onze bezigheid. En mystieke teksten lijken nog ingewikkelder. Toch wil ik een nieuwe groep vormen die juist deze teksten samen gaat lezen in Deventer.

Het gaat om mystieke teksten zoals de preken van Eckhart (leefde rond 1300 in Duitsland), de teksten van Etty Hillesum en teksten van Dag Hammerskjold (was VN voorzitter tussen 1950 en 1960). De overeenkomst in de geschriften van deze mensen is dat zij in hun leven een ontwikkeling hebben doorgemaakt. Zij voelen iets aan van de grondbeweging van het leven, de oergrond wat wij in het christendom God noemen en proberen dat te verwoorden. Wij lezen die teksten en stellen de vraag wat ze met ons eigen leven van doen hebben. Vragen die verrassende antwoorden kunnen opleveren.

Ik zoek maximaal 8 mensen die bereid zijn om 5 á 6 keer per jaar een avond/middag bij elkaar te komen en een stukje tekst voor te bereiden en te bespreken. De bijeenkomsten duren 1,5 á 2 uur. Ik heb iemand bereid gevonden om voorlopig de groep te begeleiden. Ik wil eind februari starten als er geen lockdown meer is. Er zijn wel kosten aan verbonden; die zullen ongeveer 7,50 á 10 euro zijn.

Hoe vaak: 5 á 6 middagen/avonden per jaar.
Kosten: Ongeveer 7,50 á 10 euro. Voor wie dat een probleem is: er kan over gesproken worden.
Aanmelden: Vóór 16 februari 2021
Bij: Hans Kerklaan (tel. 06-34224305 (ook whatsapp), jtmkerklaan@gmail.com
Molenstraat 45
7411 NR Deventer

Hans Kerklaan
Begeleider christelijke meditatie in het Meester Geerts Huis.
Voor zijn pensioen RK geestelijk verzorger In Brinkgreven, nu Dimence. Werkte daarna in gevangenissen van o.a. Zwolle en Almelo.