Wegens het vertrek van een bestuurslid zoekt de SEL een bestuurslid met de rol van secretaris. De secretaris heeft de volgende taken:

· Het voorbereiden van de agenda met de voorzitter

· Het notuleren van de maandelijkse vergadering

· Het toesturen van agendastukken

· De correspondentie verzorgen met externe partijen zoals de gemeente

· Het bewaken en vastleggen van actiepunten

· Het vertegenwoordigen van de SEL bij externe partijen en bijeenkomsten

Van de kandidaat vragen we dat zij of hij punctueel is en affiniteit heeft met de Lebuinuskerk als gebouw. Het is een onbezoldigde functie. De secretaris van de SEL heeft een belangrijke rol in het behoud van de Lebuinuskerk.

Wat doet de SEL?

De Lebuinuskerk is een beeldbepalend monument in Deventer. Elk jaar bezoeken zeker 50.000 personen de kerk. Daarnaast komen nog eens 30.000 bezoekers in het gebouw tijdens vele activiteiten. Deventer zonder Lebuinuskerk is ondenkbaar. Toch is de toegankelijkheid van dit prachtige gebouw niet vanzelfsprekend.

De Stichting Erfgoed Lebuinuskerk is verantwoordelijk voor het beheer van de Lebuinuskerk en zorgt ervoor dat dit monument behouden blijft voor de toekomst. De kerk is bijna elke dag open. Dit kost geld. Ook voor het onderhoud is geld nodig. De Stichting Erfgoed Lebuinuskerk heeft inkomsten uit de verhuur van het gebouw. Hiermee worden de openstelling en het onderhoud bekostigd. Daarnaast is het noodzakelijk geld te reserveren voor restauraties en groot onderhoud. De Protestantse Gemeente te Deventer is eigenaar van de Lebuinuskerk.

De SEL werkt samen met de Stichting Vrienden van de Lebuinus, de Stichting Lebuinusconcerten en (de Beheerscommissie van) de Protestantse Gemeente Deventer. Naast de professionele krachten kan de Lebuinuskerk alleen een religieus en cultureel ontmoetingscentrum zijn dankzij de inzet van tientallen vrijwilligers.

De secretaris neemt een belangrijke plek in in het bestuur. Er is een vacature vanwege de verhuizing van de vorige secretaris. Het bestuur van de SEL vergadert één keer per maand.

Voor vragen en aanmeldingen: sel@lebuinuskerk.nl of bellen met 06-47321328 (Magrete van der Steeg)