Bij alle hieronder genoemde vieringen is ruimte voor plm. 10 gemeenteleden naast de medewerkers aan de dienst. Voor elke dienst kunt u zich aanmelden via de website of telefonisch via het kerkelijk bureau. We vragen iedereen vriendelijk in deze periode slechts 1 dienst te bezoeken om ook anderen die er erg naar uitzien een kans te geven.

Zondag 27 december

Om 10.00 uur kunt u weer afstemmen op de Lebuinuskerk. We buigen ons in kerk en kamer over het mooie en tere verhaal van Simeon en Anna. Daarin tintelt de vreugde van kerst verder. Twee mensen op leeftijd die ontroerd en gesterkt worden als zij het kind zien dat geboren is. Het leven is ineens weer vol perspectief. Ds. Irma Pijpers, als predikant verbonden aan de PG Zutphen, gaat voor. Teus de Mik begeleidt haar op het orgel.

Nachtgebed woensdag 30 december

21.00 uur. In de adventstijd begonnen we met deze verstilde nachtgebeden op het hoogkoor. Ze voorzien in een behoefte en we gaan er voorlopig dan ook graag mee door. Voor 30 december aanmelden bij ds.hoogendijk@lebuinuskerk.nl.

Oudejaarsavond 31 december

19.00 uur. De choral evensong, het gezongen avondgebed op Anglicaanse wijze, met de Schola Liturgica uit Leeuwarden kan jammer genoeg niet doorgaan. Maar we sluiten het jaar wel af met een   avondgebed. Met ds. Ingrid de Zwart en pianist Teus de Mik zoeken we de verstilling rondom psalm 90 aan het einde van dit bijzondere jaar. Daarin staat die mooie gebedsintentie: Leer ons onze dagen tellen. Midden in de coronacrisis beseffen we des temeer hoe kostbaar elke dag van ons leven is. En hoe kostbaar alle goede dingen zijn die we ondanks alles ook ervaren hebben in het afgelopen jaar.

Nieuwjaarsmorgen 1 januari 2021

10.30 uur. Op deze 8e Kerstdag beginnen we het nieuwe jaar met een ochtendgebed. We lezen uit het Lucasevangelie hoe Jezus op de 8e dag na zijn geboorte zoals elk joods jongetje wordt besneden en zijn Naam krijgt. Zo voegt hij zich in het spoor van Gods volk onderweg. Dat spoor zal Hij trouw aan Gods woord van begin tot eind blijven volgen. Ds. Ingrid de Zwart gaat voor.

Zondag 3 januari Epifanie (= verschijning)

10.00 uur. In deze lockdownperiode gaan we voor een keer wat losser met het leesrooster om. Vandaag vieren we weliswaar dat Gods licht verschenen is voor alle volken op aarde. Dat is het traditionele thema voor Epifanie. We  lezen daarover ook een traditionele lezing voor deze zondag:  Titus 2: 11-14. Maar het verhaal van de Drie koningen bewaren we voor volgende week.

Nachtgebed woensdag 6 januari

21.00 uur (zie ook 30 december). Voor deze keer aanmelden bij ds.dezwart@lebuinuskerk.nl

Zondag 10 januari 1e zondag van Epifanie

10.00 uur

Vandaag bezoeken de drie koningen de kerk en bij deze dienst zijn de kinderen in het bijzonder welkom. Ze worden hiervoor apart uitgenodigd. Een klein ensemble zangers van de Vrije school zal weer een prachtig driekoningenspel neerzetten. En we laten graag de foto’s en filmpjes zien van uw drie koningen. Zie daarvoor de oproep hier: https://lebuinuskerk.nl/2020/12/22/oproep-driekoningen-6-januari/

Vakanties van de predikanten

Ds. Saar Hoogendijk is met vakantie van 3-10 januari.

Ds. Ingrid de Zwart heeft vakantie van 16-24 januari.

Zij nemen voor elkaar waar.