Advent wordt dit jaar anders dan anders. We hebben de nodige veerkracht nodig om toch de aanloop naar het kerstfeest bewust mee te maken. Daarom zijn we van plan om op een coronaproof manier de adventstijd feestelijk te beleven. We willen vanuit de kerk een levende adventskalender maken. Hiervoor hebben we in de omgeving Voorstad / Centrum 26 ramen nodig die per adventsdag versierd gaan worden. Andere gemeenteleden / geïnteresseerden kunnen dan elke dag een nieuw raam bezichtigen, om zo steeds een beetje meer toe te leven naar Kerst. Aan het eind van de adventstijd hebben we dan een mooie stadswandeling.

Oproep is dus: wie, in de wijk Voorstad / Centrum, wil zijn of haar raam versieren met het thema Veerkracht? Je raam blijft versierd tot na Tweede Kerstdag. Het zou fijn zijn als je raam ook goed verlicht is zodat ook in de avond de tocht gedaan kan worden.

Bij de versiering mag je je eigen interpretatie geven aan ‘veerkracht’. Voorbeelden die je kan gebruiken om je raam mee te versieren zijn:

• Een raamtekening
  • Een gedicht op het raam geschreven
  • Een beeld
  • Een versierd raam
  • Een vraag/opdracht
  • Kijkdoos idee
  • Ingerichte etalage idee
  • …. Eigen invulling

Iedere deelnemer krijgt een plakcijfer dat ook duidelijk zichtbaar op het raam komt, zodat het ook duidelijk is dat dit raam onderdeel is van een reeks.

Lijkt het je (lees ook: u) leuk om hieraan mee te doen en vind je het niet erg dat (alleen) je adres op een flyer of op de website vermeld wordt, geef je dan op bij rcgreving@hotmail.com of via de app op 06-16166706 (gelieve niet te bellen), vóór 22 november. Ook voor vragen kan naar dit mailadres/telefoonnummer gemaild worden of geappt worden. Wie wel een raam ter beschikking heeft maar geen e-mail of app, kan zich telefonisch aanmelden bij een van de predikanten.

Omdat we een goed lopende route willen maken, moet er gekeken worden of jouw raam in de route past. Hiervoor je begrip.

Mocht je geen raam in de wijk hebben, maar je wilt wel iemand helpen om het raam te versieren, laat het mij dan ook weten. Dit geldt ook voor als je wel een raam hebt, maar geen idee hebt hoe je je raam kan versieren. We kunnen jullie dan met elkaar in contact brengen.

We hopen op veel aanmeldingen.

Groeten Carolien van Gelder