Duurzame pelgrimsfietstocht

Vanuit de Groene Lebuinuskerk zijn een aantal duurzame pelgrimstochten uitgezet. Op de fiets langs inspirerende, duurzame plekken in en rond Deventer waar mensen vanuit verschillende drijfveren werken aan een duurzame aarde, bezig zijn met een groene leefomgeving of bezinning. De tocht voert langs pluktuinen en boerderijen, voedselbosranden, aardehuizen en de abdij Nieuw Sion in Diepenveen. Het boekje bevat 3 routes: West-Diepenveen 24 km, West-Olst 35 km en Noordoost 34 km. Maar ook zijn kortere varianten mogelijk.

Het routeboekje is hier te downloaden maar is ook voor €3 in papieren versie beschikbaar in het winkeltje in de Lebuinuskerk en bevat naast de routebeschrijvingen informatie over de duurzame plekken en ook teksten voor bezinning.