Duurzame pelgrimsfietstocht

Op donderdag 18 mei, Hemelvaart, hield Lebuinuskerk Deventer een duurzame pelgrimstocht: op de fiets langs inspirerende, duurzame plekken in en rond Deventer waar mensen vanuit verschillende drijfveren werken aan een duurzame aarde, bezig zijn met een groene leefomgeving of bezinning. De tocht voert langs pluktuinen en boerderijen, een voedselbos, aardehuizen, de Broederentuin in Deventer, de abdij Sion in Diepenveen en woon-werkgemeenschap Overkempe in Olst. Er zijn 4 varianten uitgestippeld: West-Diepenveen 28 km, West-Olst 39 km, Noordoost 33 km en Oost 42 km. Maar ook zijn kortere routes mogelijk.

Het routeboekje is hiernaast te downloaden, maar is ook in papieren versie beschikbaar in het winkeltje in de Lebuinuskerk en bevat naast de routebeschrijvingen informatie over de duurzame plekken en ook teksten voor bezinning. U kunt de routes nog steeds op eigen gelegenheid fietsen, want deze blijven ook na Hemelvaartsdag beschikbaar.