Alle diensten zijn met een beperkt aantal kerkgangers; overige activiteiten zijn afgelast of digitaal

Nadat we vorige week moesten melden dat we het aantal kerkgangers op 30 moesten houden, zijn we inmiddels ingehaald door de werkelijkheid. Uit pastoraal oogpunt en om in de kerk toch een beetje gevoel van gemeenschap te hebben, is besloten om niet helemaal zonder kerkgangers te vieren.

Alle diensten gaan door (ook Coventry- en nachtgebeden), waarbij telkens plm. 10 kerkgangers welkom zijn naast de medewerkers.
Alleen de Evensongs op 29 december en 2 januari waarvoor de Schola Liturgica uit Leeuwarden zou komen, kunnen niet doorgaan; op oudejaarsavond krijgt de viering een andere inhoud.
Voor de Kerstnacht- en Kerstmorgendienst worden mensen uitgenodigd.
Voor de overige diensten geldt dat u zich kunt aanmelden op de gebruikelijke manier. We vragen u om zich t/m 17 januari voor maximaal één dienst aan te melden, om anderen ook een kans te geven.
De Kinderkerstviering gaat door in aangepaste vorm: alleen kinderen van onze gemeente mogen komen, zonder hun ouders.
Op 10 januari wordt die dienst opgeluisterd door de Drie Koningen, mooi voor kinderen (en allen).
Voor het Coventrygebed op vrijdagmiddag 12.15 uur kunt u zich aanmelden bij willemien.te.bokkel@gmail.com , voor het Nachtgebed op woensdagavond 21.00 uur bij ds.dezwart@lebuinuskerk.nl.
De wake voor vluchtelingen zondag na de dienst kan helaas niet doorgaan.

N.B De kerk is gesloten voor bezoekers, maar op werkdagen open van 11.00 – 12.00 uur voor een gesprek of om een kaarsje op te steken of te bidden. Voor deze openingsuren en voor alle diensten is de ingang tot 19 januari bij de schuifdeuren aan de Kleine Poot. De hoofdingang blijft gesloten.

Alle andere activiteiten in en vanuit de kerk gaan alleen digitaal door of zijn afgelast.

Samen met u allen hopen we z.s.m. het coronavirus te boven te komen en alles weer royaal te kunnen doen en vieren.

We wensen u in deze ongewone tijd een gezegend Kerstfeest, in kleine kring, en bidden u veerkracht toe.

Met hartelijke groet,

de kerkenraad