Begin volgend jaar is er een lezing, later gevolgd door drie gesprekskringen, over het boek “Geduld met God” van de Tsjechische priester Tomas Halik. Hij is een van de belangrijkste Oost-Europese rooms-katholieke geestelijken. In dit boek neemt hij als uitgangspunt de twijfelende en zoekende figuur van Zacheüs, die liever schuchter van een afstand toekijkt dan dat hij enthousiast meedoet. Dit beeld gebruikt hij om een nieuwe verhouding uit te werken tussen gelovigen en niet-gelovigen. Boeiend en heel inspirerend.

Meer hierover kunt u lezen in het december-januarinummer van de Wervel, pag. 14. Helaas is een passage in dat artikel waar de data van de drie gesprekskringen staan weggevallen. Hoewel dat pas in februari-maart is nemen wij die passage op in deze Nieuwsbrief, zodat u desgewenst de data in uw agenda kunt reserveren.

“Voor belangstellenden is de lezing van 25 januari ook de start van een gesprekskring over dit boek onder leiding van Simon Sluis, em. predikant in Zutphen en Henk van Es, lid Taakgroep Kerk in de Stad en em. predikant te Deventer. De avonden voor de leeskring zijn op maandag 15 februari, 22 februari en 1 maart in de kerk.

Aanmelden voor lezing en voor leeskring bij ds. Ingrid de Zwart.”