24 Februari om 20 uur Lebuinuscafé over Hoop met Seval Sonmez

24 februari 2023 - 20,00 u

Lebuinuscafé vrijdag 24 februari 2023, 20.00 uur, met Seval Sonmez in bistro De Rode Kater, Grote Kerkhof 25-26 Deventer.

Op 24 februari heten we Seval Sonmez welkom in het Lebuinuscafé.
Seval houdt zich bezig met het leggen van een brug tussen professionals in de GGZ en cliënten/familieleden. Haar motto is : van professionele afstand naar menselijke nabijheid.
Als dochter van eerste generatie Turkse gastarbeider kreeg ze al jong met de GGZ te maken in de positie van tolk en mantelzorger voor haar moeder en later haar broer. Ook zijzelf liep op latere leeftijd vast en ervoer ze hoe afstandelijk de benadering vanuit professionals was.
Nu er steeds meer oog komt voor het belang van een persoonlijker benadering ook binnen de GGZ zelf, levert zij bijdragen aan en maakt zij zich sterk voor een GGZ waarin gewerkt wordt vanuit menselijke nabijheid met oog voor de naasten.
Zij werkte mee aan de documentaireserie van HUMAN (Kanaal Sociaal) over de onzichtbare kant van mantelzorg in de psychiatrie.
Ook zal er een boek van haar worden uitgegeven bij Uitgeverij De Graaff. Een ‘hoopvol’ verhaal. Een boek dat troost kan bieden voor iedereen die zich herkent als naaste, en voeding voor professionals in  het werkveld.

Kortom een geïnspireerde vrouw die veel te vertellen heeft en zich erop verheugt met mensen uit haar geboortestad Deventer in gesprek te gaan. Een gast die helemaal past in ons Thema Over Hoop!

Vrijdagavond 24 Februari, 20.00 uur, bistro De Rode Kater, Grote Kerkhof 25-26, Deventer.
Consumpties tijdens de avond zijn voor eigen rekening. Voor het programma wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.